Good Horse Day

Idag var hästen snäll och fin som ett ljus. Jag tog på honom sadel och träns och funderade på om jag skulle våga sitta på honom själv. Jag blev feg i sista sekunden när jag stod där på pallen och funderade på att kliva upp, så jag hämtade hjälp av en tjej i stallet som fick leda honom. Så ledde hon runt mig och jag återföll till min ovana att hänga över hästen med rumpan i vädret igen, utan att faktiskt sitta upp. Galo verkar nöjd med denna söndagsrutin, att kånka runt på mig några varv i ridhuset när jag ligger och fnissar över honom.
Han leddes runt i cirklar, med mig på ryggen, och efter ett tag började han spetsa öronen och flåsa av min vikt på ryggen. Men han verkade gilla det och drog inte alls ned på tempot trots att han fick flåsa lite. Jag tror verkligen jag skaffat en häst som vill jobba med kroppen.
Men snart ska jag sitta på honom. På riktigt. Och verkligen rida. På riktigt. Det blev bara inte just den här helgen, heller...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet