Hamsterhästen

Ibland så vill jag bara plocka upp Galo, hålla honom i min kupade hand, som en hamster, stryka honom över pälsen och sedan stoppa honom innanför min jacka.

Idag så var han på sin tredje löshoppningsträning. Ni vet, när hästarna springer en bana och hoppar små hinder utan ryttare. Galo var rädd för bomarna (två stycken) som låg på marken och hotade ge honom stryk. Han hade nog tänkt på det där sedan senaste hoppningen och kommit fram till att bomar måste vara farliga. Vi försökte få honom att själv springa över de liggande bomarna på marken men det var bara för mycket. Så jag fick leda honom och gå först, och så klev vi över bomarna tillsammans. Jag och han. Då gick det bättre. Men hans hjärta bultade och hans ögon var stora. Han fick mycket beröm och mycket godis.

Min stora fina häst var inte större än en hamster idag. Det blev tydligare än någonsin att min vackra häst, fortfarande bara är en bäbis, som behöver mycket stöd och mycket kärlek...

.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet