Ares förstår uppgiften!

 

Allt går så snabbt nu! Ares har förstått uppgiften med att forma sig för vänster ben och nu gör han det i traven också. Men jag ber om det väldigt få steg. Kanske något hörn bara, eller om han börjar ställa sig utåt och behöver korrigeras. Men han kan, och förstår det! Han förstår uppgiften! Det känns helt otroligt roligt och jag blir så inspirerad. Tanken är att jag ska befästa och repetera signalerna mer i sommar och nästa sommar be om lite fler steg i travöppnor, om han är redo. Han är ju så ung ännu. Men redan nu går det alltså bra att bara checka av att han formar sig, bara något steg, och sedan lämnar honom ifred. Och då avbryter han genast, och tuffar på som vanligt. 

Och plötsligt gick det jättebra för mig att följa fyrkantsspåret också. Jag har haft olustkänslor med det, Galishimo var ju lite reaktiv på staket och väggar, i perioder, på slutet följde Galishimo fyrkantsspåret väldigt bra, men efter mitt riduppehåll växte sig olustkänslorna, precis som med blåsten. Men nu känns det helt naturligt och inga som helst problem. 

Det känns som att jag kan göra precis vad jag vill med Ares i framtiden. 

Precis vad jag vill.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet