Snart åker vi!

 


Vilken dag! Ares fyllde fyra år, vi hade betessläppet, vi åt lunch hos Jonatans mamma, packade våra väskor, och nu ligger jag och vilar med en varm macka i Jonatans säng i Sjöbotten och tittar på Yellowstone. Gården ligger tre kilometer från flygplatsen så det känns lättast att åka härifrån. Jag njuter av sovrummet som vi renoverade förra sommaren. 

Tomrummet efter katterna är mer hanterbart nu. Jag behövde nog gråta ut ett par dagar. Visst kan jag bli ledsen och sakna dem. De hade inte bett om att få komma hit och de förtjänade att få leva fulla liv. De förtjänade att bli ännu äldre. Men både jag och Jonatan upplever att det går lättare att andas. Det är skönt att kunna lämna alla dörrar öppna också. 

Så man är ledsen och lättad samtidigt. Och det är okej. 

Precis som jag inte riktigt hunnit processa att min bil behöver skrotas och att en ny väntar. Det känner jag också dubbla känslor inför. Det är också okej. 

Eller att vi betalade för vår nya jättevackra häst SuperSessan samma eftermiddag som bilen betalades. Men så är livet, lugnt ibland, och nästa sekund fladdrar man runt lite lätt förvirrad och undrar vem man är. Men ändå tacksam. 

I morgon åker vi i alla fall. Firar vårt gemensamma år, där vi stått stadigt tillsammans, och stöttat varandra i allt. Det är värt att fira.

På ett alldeles lagom äventyr. 

Island. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet