Han tycker själv att han är duktig och jag håller med

Jag är jättenöjd över ridpasset med Galishimo idag också. Jag hade inga förväntningar utan tänkte bara.. tja... motionera och se till att han är nöjd och glad och mjuk i kroppen. Vi fick till några riktigt trevliga öppnor i galopp. 


Har galopperar vi mot Björn i en väldigt bra öppna. Tyvärr sitter jag lite framåtlutad i dem så jag måste träna på att luta mig bakåt, titta dit jag ska, och låta Galishimo göra jobbet, för han kan ju! 


Här har vi gått ur öppnan och viker av mot ridbanan. Jag älskar Galishimos uttryck. Han kämpar på så bra han bara kan. Det är gott om energi och tåga i honom, trots att vi red långt på långturen igår. 

Det som är så roligt är att sedan kan jag bara trycka på "Snell Hest Knappen" och då kommer Snell Hest. Så då kan jag länga tyglarna och jobba med att svänga honom runt koner för vikten. Då lufsar han snällt på i det tempot som en annan farbror. Så jag kan byta växel och energi på honom lite som jag vill under passet. Han förstår vad jag vill och känner av det. 

Sedan finns det ju alltid en miljard saker att vilja finslipa på men det är i första hand samspelet som gör mig så glad. Att man får ha en så trevlig liten vän. Att han tycker om att samarbeta fortfarande. Att jag känner i hela hans väsen att han själv tycker att han är duktig. Jag kan ju inte annat än hålla med. 

Ebba och Måns var också med, och Björn kom och filmade oss och under tiden vi gjorde hästarna i ordning för hagen så hämtade han pizza åt oss. Precis när vi var klara låg pizzorna rykande färska i stallköket. Perfekt! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet