Hitta gelé i höfterna och släppa ut luften ur kudden

Jag tycker att jag blivit bättre på att finna avslappningsmusklerna nu när jag blir spänd. Det beror nog mest på att jag inte blir lika rädd längre, och det beror ju i sin tur på att Galishimo inte blir lika rädd längre, och när hästen bara är lite tittig, så får jag lite ro att identifiera vart jag blir spänd och hur jag kommer ned mjukt i sadeln igen. 

Björn frågade hur dagens ridning gick och jag svarade att jag hittade gelé i höfterna. Det var faktiskt en ganska bra liknelse. Det ska vara tungt, det ska vara öppet, det ska vara lite rörligt där under naveln hos mig, när Galishimo börjar spänna sig. Jag ska bara sjunka ihop i svank och rumpa utan att sjunka ihop i hela överkroppen. Bara ge upp med varje lite anspänning. Som en långsam pruttkudde fast utan pruttljud ska jag sjunka ned ytterligare i sadeln. Bara ett litet "Pjuuh" och sedan ska luften gå ur bäckenet och övre inre delen av låret. 

Pjuuh. 

Jag tyckte själv jag gjorde det ganska bra, faktiskt. 

. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet