Långtur och nöjd häst!

 


Jag åkte till Anna och Pride i Medle även denna lördag, och jag kan knappt med ord beskriva hur nöjd jag är över Galishimo nu. Det är verkligen på långturerna som Galishimo kommer till sin rätt. Han kan vara lite sprattlig första halvmilen, men sedan så kan man mjukt gunga med och bara njuta de återstående 90 minuterna i fantastiskt väder och gott sällskap. Och han är så otroligt glad, snäll och arbetsvillig, att det nästan känns som jag styr honom med tanken. Han går fram överallt där jag ber honom och vill jag plumsa honom i snö så kämpar han på med fullt självförtroende, han går aldrig emot en hjälp. Gör jag ingenting så gasar han glatt med huvudet högt och spetsade öron. 


Galishimo blir verkligen bättre och bättre för varje år. Tänk att han fyller 12 år! Jag är så glad att jag kämpat på med honom. Den nya transporten blev också bättre, jag märker att han slappnar av i den bättre, jag tror den är tystare och går mjukare. Det är lätt att åka till Medle med den för en långtur. När jag lastar honom i nya transporten så börjar han äta direkt, innan jag hunnit stänga bakbommen. När jag lastar ur honom är det mat överallt, han har ätit hela resan. Jag måste fylla på nätet ofta. Så har det inte varit förut. Och är Galishimo gladare med transporten så är den värd varenda krona! 

Anna och Pride! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet