Det startade med en smäll...


Ja. Det nya året, alltså. Jag blev sjuk och riktigt trött. Kanske inte så konstigt egentligen. Även när jag var sjuk så tänkte jag att jag behövde optimera min tid, så nyårsafton arbetade jag hemifrån i 10 timmar och nyårsdagen arbetade jag 8 timmar. Dagen därefter jobbade jag 5 timmar. Ska man förklara mitt jobb enkelt så utreder jag incidenter, granskar rapporter, och skriver rapporter. Det går ofta bra att göra en hel del av detta hemifrån. 

Att jag haft mycket att göra dessa dagar är främst en reaktion på situationen med Covid som ökat arbetsbelastningen på hela kommunen, så jag tror att det är en engångsföreteelse att jag jobbat så här mycket på min lediga tid. När alla är tillbaka efter sina julledigheter så återgår belastningen till det någorlunda normala för mig. Och när allt är tillbaka till det normala så har jag 23 timmar extra som jag kan ta ut i form av långa luncher med Galishimo, eller sluta tidigt på fredagar, eller vad jag nu känner för. De kommer nog att räcka ganska länge. 

Björn har tagit hand om Galishimo dessa dagar som jag har snorat, snörvlat och jobbat, och han har gjort det så bra! Jag har fått flera filmer från honom och även från några andra stallkompisar. 


Marie skickade en liten bildserie då Galishimo hanterat islandshästen Gandur med den äran. 

Jag är fortfarande lite betuttad av islandshästar. Visst kan de verka små och håriga med "osaliga gångarter" som en kompis så roligt uttryckte det men de verkar friska, snälla och ändå relativt okomplicerade. Och en välriden häst som blivit fint skött är ju alltid en fröjd att uppleva, oavsett ras. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet