So you think you can eat? - Ovanligt pigg



Så här såg min frukost ut i morse, fast jag fotade inte fullkornsgröten som följde med. Det var ägg, kaviar, spenat, bär i grädde, groddar och lite paprika. Jag har ju fifflat med maten sedan augusti och långsamt förbättrat den, men nu kan jag nog med gott samvete konstatera att det faktisk har hänt lite grejer på sistone, som jag inte tror kan förklaras med något annat än kostförändringen. Det är för påtagligt. 

- Jag sover mindre och vaknar mer utvilad. Det är inte ovanligt numera att jag vaknar efter 6 1/2 timmes sömn och känner mig redo för dagen och utan behov av att sova igen något. Somnar jag vid 10 på kvällen så vaknar jag alltså 04.30 och är utvilad. Helt sjukt. Jag har flera gånger trott att jag fått en avbruten sömn och förgäves försökt att somna om, men när jag gett mig och startat dagen i stället, så har det bara tuffat på helt problemfritt. November brukar vara tvärtom för mig, då brukar jag vilja sova åtta timmar, minst. Det har varit mest påtagligt de senaste två veckorna. Som jag sade till en kompis så känns det som att jag faktiskt fått fler timmar på dygnet. 

- Jag orkar fokusera längre. Jag tittade igenom mitt arbetsschema igår och det visade sig att jag de senaste sex arbetsdagarna arbetat minst en timmes övertid varje dag. Som max har jag jobbat tre timmars övertid. Övertiden har inte berott på att jag haft kniven mot strupen och flera deadlines att hålla, utan att jag bara tänkt att det är lika bra att jag fortsätter fila på en utredning under kvällen, så att jag får mer gjort. 

- Trots denna övertid så har jag under flera dagar hunnit, och orkat, rida två hästar. Det var både Måns och Galishimo (just innan han blev halt). Förut var jag helt färdig om jag skulle rida två hästar. Men det hänger ju också ihop med att jag fått fler timmar på dygnet. Om man jobbar mellan 05.00-12.00 så kan man faktiskt vara i stallet hela eftermiddagen och jobba sista timmen på kvällen. Eller som i mitt fal, jobba ännu fler timmar på kvällen. 

Jag hade en sån här "eurika"-period för några år sedan när jag började ta magnesiumtillskott, men den effekten verkade ebba ut efter ett tag. Så jag hoppas inte detta  intresse för mat och piggheten jag upplever, ebbar ut också. Vi får väl helt enkelt se! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet