Jag dog inte, jag frikopplade mig bara


Jag har haft några väldigt trevliga semesterdagar, men för omväxlings skull har jag inte varit motiverad att skriva. Det har blivit kvalitetstid med min mamma, ridkurs en hel helg, renovering av en kajak, lite studier inför BE-körkortet, hundvakt till Tekla, och en hel del vila. Inga märkvärdigheter.





Björn har varit en stjärna hela semestern. Här värmer han upp Galishimo på promenad men upptäcker två unga ston som givetvis också måste få uppmärksamhet och lite kärlek. Så där står han länge och berömmer dem för att de är fina hästar.


Det var skönt att frikoppla sig lite från bloggen. Jag fick lite insikter när jag stressade ned. En av insikterna var att jag har jättemånga verktyg för att få till riktigt bra ridning, men att jag inte kan plocka fram dem när jag är stressad eller i ett lätt uppvarvat tillstånd, exempelvis efter arbetet eller när jag biter ihop för att orka mig till stallet. Jag måste fortsätta förenkla och inte prestera så mycket, varken på jobb eller i stallmiljön.

Då håller jag kanske längre? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback