Hundsällskap i måndags

På måndagen var vi på uteritt med Sara och Kicken och hade schäferhunden Leah med oss. Mitt hjärta stoppade varje gång den snälla, fina, hunden vänligt gick bredvid oss eller nöjt traskade runt bakom oss. Galishimo hade ju en tendens från sin ungdom att "sparka först och titta sedan", så jag var livrädd för hundens skull. Min tidigare hund Terven måttade han lite sparkar mot som såg mindre roliga ut. Fast Terven hade en högre energi än denna hund.

Galishimo verkade själv dock jättenöjd att få ha hunden med sig på turen och tittade intresserat vart den var någonstans. Han hade inga problem med att ha henne kring fötterna och när han flyttade undan från henne lite snabbt så kändes det mer som att han inte ville råka kliva på henne.

Tror ni jag kunde slappna av för det? Nej.

Tror ni jag blev sugen på att skaffa en egen hund att ha med på mina ridturer? Nej.

"Hur mycket kostar det att laga en krossad hundkäke?" frågade jag Sara.
"Bekymra dig inte om det." skrattade Sara.

Hunden kom hem hel. Jag med. Alla var hela och glada. Och Galishimo fick värdefull hundträning.

Eller var det jag som behövde tränas?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet