Ibland blir man bara sugen på en racer

Idag har jag mått bättre och börjat röra på mig lite mer. Väldigt skönt. Jag har småpysslat hemma och funnit en tredje nyckel som faktiskt passade bilen! Jag cyklade med den till bilverkstaden så de äntligen kunde starta min bil och felsöka den. Äntligen! Jag blev yr och matt av cykelturen så det blev att vila en stund på ett Café, och jag fick även tag på Freddan som inte heller hade mycket för sig nu under förmiddagen. Så vi satt i solen och pratade träning. Han har ett bra förhållningssätt till träning. Han gör det för sin egen skull och gör det som kroppen vill och kan. Man blir inspirerad att röra på sig lite... förutom då ridningen som självklart är träning.

Freddan vill bli av med en racercykel och tyckte att jag skulle testa den. Jag är onekligen lite frestad. Jag sade att jag kanske ska prova den när jag är helt frisk och orkar anstränga mig. Det ÄR roligt mer racercykel. Hur kass man än är så kan man relativt enkelt komma upp i lite snabbare hastigheter och känna sig som ett badass. Låt oss säga att jag kanske bara cyklar några gånger per år... det kanske ändå skulle vara värt det. En racercykel är ju en racercykel...


Jag har många goda minnen från min förra racercykel. Här från Stockholm triathlon för en herrans massa år sedan. Om vi sedan raskt hoppar tillbaka till nutiden så har jag ju inte direkt planerat att skaffa en racer men... tja, jag får fundera. under tiden jag funderade så fixade jag även till min mountainbike som hade tappat lite luft i däcken, slöpratade med Anita och Marie, och bara lullade på. I morgon är jag nog nästan helt återhämtad!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet