Ekonomin blir bara bättre

Jag fick ett besked om en oväntat stor löneförhöjning i fredags. Nu blir man aldrig rik som handläggare inom kommunen så det är inga jättesummor, men jag har slitit lite extra de senaste två åren och det har chefen uppmärksammat.  Jag fick även en skriftlig motivering till varför just jag förtjänade en högre lönehöjning än snittet. Det känns riktigt bra. Jag blev väldigt överraskad.Vilken arbetsgivare jag har!

Sedan har jag bara tre avbetalningar kvar, 500 kr per månad, till min mamma. Det är pengar som jag fick av henne när jag separerade år 2013. Hon har aldrig bett om att få tillbaka några pengar men jag kan inte låta henne betala för att jag trasslade till tillvaron. För mig har det varit jätteviktigt att hon ska få tillbaka vartenda öre plus lite ränta. Så från och med juni så kommer jag att ha ännu mer pengar över varje månad. Högre lön och ingen mer utbetalning till mamma.

Då kan den här täckesmarodören fortsätta strimla täcken med fortsatt frenesi, som om han vore en dokumentförstörare. Jag har råd med nytt! Bring it on!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet