Bakslag vid lastning

Galishimo får panik när rampen fälls upp i transporten. Jag har ju inte fällt upp rampen tidigare men gjorde det ikväll och resultatet blev inte så bra. Jag stod vid honom i transporten och försökte lugna honom i en halvtimme men han skakade i hela kroppen och sprutade diarré och man såg pulsen slå genom hela kroppen på honom. Då kände man sig ungefär som världens sämsta tänkbara hästägare. Det blev också väldigt kallt att stå ensam ute i kylan, med sin oroliga lilla häst, i den diarréstinkande transporten, så jag blev alldeles genomfrusen. Jag tyckte inte heller om att se honom må dåligt så jag fick spänningsvärk i ryggen och axlarna. Lilla, lilla bakskygga Galishimo.

Jag försökte mata honom med lite foder men han hade svårt att äta och ryckte till vid minsta lilla ljud, och stirrade ängsligt bakom sig, om och om igen. Det kanske är kopplat till olyckan för ett och ett halvt år sedan, men vi måste ju försöka gå vidare ändå. Jag hoppas att det känns bättre för honom i morgon i alla fall. Att han vänjer sig att kvällsfika i transporten även när rampen är uppe.

Favoritkillen... han är då mitt älskade ljus oavsett...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet