Återhämtning


Nu efter bilköp, lastträning, bilförsäljning och självklart ett rätt så krävande heltidsarbete på vardagarna, så är jag helt mentalt färdig. Jag slutade tidigare idag för att rida ett lite kortare pass, och sedan spendera resten av dagen i sängen. Även roliga intryck kan trötta ut mig. Galishimo var supertrevlig. Det stod tre hinder på ridbanan, en skoter körde i närheten, och stallägaren svetsade så gnistorna flög inom synhåll, det tog ungefär 25 minuter för Galishimo att komma till ro. Jag är givetvis överlycklig över ATT han kommer till ro och att han går bra att jobba med, och att jag inte hänger löst längre, när han är på tårna. Han vrider sig mest, höjer huvudet, och säger "SER DU!?!" med enorma ögon, särskilt på alla hinder på ridbanan, men han ändrar inte så mycket tempo eller riktning. Han var en bra och duktig kille, helt enkelt.

Nu vill jag bara låsa in mig ikväll. Äta hämtpizza. Isolera mig. Smälta hela situationen... det är så kul att livet går så bra nu men nu vill jag bara vila. Vilken tur att jag har det fint här hemma, renbäddade sängkläder och glass i frysen. Det blir inga fler "måsten" denna dag!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet