Vårkänslor?

Idag höll jag en kanin i handen. Den var av keramik. Den var rosa. Den kostade ungefär 45 kronor.
"Underbar." tänkte jag och strök den med handen.

"Jag borde köpa en rosa kanin i keramik. Det är precis vad jag borde."



Synd bara att det kanske ser lite oharmoniskt ut med en rosa kanin i keramik om allt annat går i grått och vitt och dessutom när ena tapeten är migrän-inspirerat-prickig. En migräntapet och en rosa keramik-kanin kan ge ett rörigt intryck. Som om jag inte helt tänkt efter, liksom.

Men om jag målade över migräntapeten i rosa så skulle den ju matcha den rosa keramik-kaninen! Då kunde hela fondväggen vara rosa och keramik-kaninen stå i fönstret lite förstrött och liksom flirta med den rosa väggen. Och se där! Vad är det nu som ligger bredvid den rosa keramikkaninen?! En rosa pläd som personalen så fint matchat med kaninen. "Vem är det som imponerar nu?" som dom säger på reklamen om surdegsknäckebröd.

Jag har för övrigt aldrig provat imponerat på någon med surdegsknäckebröd. Men det hör inte till historien.

Det som hör till historien är väl att jag kanske börjar få lite vårkänslor. Jag ser ingen annan rimlig förklaring till varför jag annars skulle hålla i en rosa kanin i keramik, och faktiskt vilja ha den.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback