Så gott som död - om det inte vore för mina vänner

Influensan har lagt sig på lungorna och det går tungt att andas. Jag är med andra ord så gott som död. Det är så här det ska sluta, alltså. Ensam och övergiven i en liten etta. Döende ensam utan ens ett marsvin prasslandes i ett hörn. Kippande efter andan och utan hopp om en framtid. Ingen man som stryker mig över pannan och inga barn som gråter vid sängkanten. Det är fem steg till alvedonpaketet och tre minuters gångväg till affären. Uppdraget är omöjligt när man är nästan död.

Tur då att det plingar på dörren och jag inser att världens bästa vän Markus skickat mat. Inte bara en portion mat utan två. Fräsch sallad med grönsaker, fisk och kaviar samt en rejäl pizza. Som en blek liten Gollum roffade jag skyggt åt mig pizzabudets överlevnadspaket, och drog mig sedan tillbaka tillbaka till skuggorna.

Jag svalde hela salladspaketet i en enda tugga. Nästan.


Och jag måste erkänna att jag tycker väldigt mycket om Markus nu. Väldigt mycket.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback