Fina vänner

Elin säger att hon har bråttom men att hon är lite orolig över mig då jag är sjuk, och att hon väldigt gärna vill se att jag är okej. Hon har vägarna förbi och frågar om hon får titta till mig. Sedan knackar hon på dörren, och står i farstun. Jag möter henne med otvättat hår och min smurfblå mysdress. Hon insisterar på en kram trots att jag misstänker att jag inte luktar särskilt gott. Hon överräcker mig en semla med smak av Nutella choklad. Sedan lyfter hon på ena ögonbrynet och kläcker ur sig ett besviket:
"Alltså, du ser inte SÅ sjuk ut. Jag trodde ju att du var jättesjuk. Typ döende."

Mitt grepp om semmelpaketet hårdnar, måtte hon inte ångra sig och vilja ta tillbaka semlan.

"Men jag ÄR FAKTISKT SJUK SÅ DET SÅ." svarar jag gravallvarligt. Så snart hon stängt dörren efter sig, och jag hör stegen i trappan, så öppnar jag girigt paketet och tittar lystet på semlan.

Jag måste bli sjukare oftare. När man har sådana här vänner...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback