Downshifting


Idag är första dagen för resten av mitt liv. Idag gick jag upp fem och började jobba klockan sex och kunde åka till stallet efter klockan tre. Jag var tillbaka hemma klockan sex på kvällen. Och sedan dess har jag slappat. En hel halvtimme har jag nu slappat. Utan att träna på gymmet eller städa eller varit utmattad. Bara. Gjort. Ingenting. Några Digestivekex har dock åkt ned. Det gick väldig lätt.

Jag skäms ju lite när jag föreläste idag på Campus och kommer på mig själv att starta som vanligt med inledningen "Keep Calm and Keep It Simple" och var på väg att börja orera om hur jäkla svårt det faktiskt är men låt mig för guds skull låtsas att jag kan det, va? 

Men nu är det slut på träning och gymmande till förmån för att jag ska känna mig mindre stressad. Särskilt när jag hanterar denna lilla prins. Så han får den fokus han förtjänar! Jag tror det blir bra att välja bort min egen träning, redan nu känns det väldigt bra. Jag rör ju på mig hur som helst. Jag behöver inte fylla alla tomrum med aktiviteter. Bara jag inte fyller alla tomrum med Digestivekex nu då...





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback