Lugnet självt...

Jag fick lite fler bilder på Galishimo från gårdagen. Jag tömkörde honom ute i blåsten, och en kompis tog lite bilder. Bilderna bekräftade vad jag kände - han ser så lugn ut. Ögonen är lugna. Han arbetar lugnt. Allt är lugnt. Precis som jag noterat så har han tappat lite av sin eldiga "hingstkaraktär" som han hade förut, men jag vill hellre ha en snäll häst som jag kan lita på, med lite mindre krut.




Han var likadan när jag red honom idag. Han var otroligt lugn och trevlig. Jag tog ut honom själv på fältet och longerade honom lite, sedan var det bara att be honom stå stilla under tiden jag hävde mig upp i sadeln. Mitt ute på ängen. Utan andra hästar. Utan någon som höll i honom. Utan någon hjälpande pall. Bara jag och han. Och jag kände mig helt trygg. Sedan red vi runt, nära vallack-hagen. Han var väldigt trevlig och rar, han hade inte bråttom någonstans. Det kändes som att han gick i en trevlig form. Det var bara att klappa och njuta. :)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet