Min fjäril




Idag var det dags att rida Galishimo igen, ensam på ridbanan, där han flippat förut. Jag var lite rädd och dessutom var underlaget jättedåligt. Snö packades under hans hovar och bildade små styltor som han halkade lite på. Pojkvännen följde med att coacha mig och filma lite. Det blev en kort tur utan varken skrik eller panik. Galishimo var lite orolig och fladdrade runt men några stunder åt gången glimtade han verkligen till.

Jag måste bli bättre på att inte störa honom. Räta på ryggen. Titta framåt. Och inte dras med i hans fladder. Jag måste ha en stilla hand och bara låta honom jogga på. Varv på varv. Så han hinner slappna av någon gång. Myrorna i huvudet måste få lugna ned sig och han måste få en chans att få komma in i arbetslunken.

Om jag klarar det så kommer detta att bli en kanonbra vår!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet