En trött häst är en bra häst



Jag har lyckats öka träningen med Galishimo från fyra pass till fem pass i veckan, denna vecka. Dessutom travar jag betydligt mer med honom nu. Han har blivit väldigt trött och lugn av detta. En lydig och trevlig Pelle. Vi var ute ensamma och red på fältet idag. En stigbygel råkade lossna så jag fick kliva av, fästa den, och sedan svinga mig upp i sadeln igen, från marken. Ensam och utan pall. Jag brukar alltid ha en liten pall att kliva upp på honom från, eftersom jag är rädd att han ska bli rädd när sadeln "skjutsar till" i sidled, när man svingar sig upp från marken. Dessutom är ju "svingandet" upp i sadeln från marken en ganska yvig och häftig rörelse och har man en yvig och häftig unghäst kan det ju bli full fart.. i vilken riktning som helst.

Men nu stod han som ett ljus och lät mig svinga mig upp.

Han är en otroligt trevlig kille just nu.

Jag är inte alls rädd längre när jag rider honom.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet