Det är bra med tanter

Idag fick jag äran att rida en stallkompis häst. Hästen är 21 år gammal och är faktiskt en av hästarna i Lena Furbergs tecknade "Stallgänget på Tuvan" som jag läste när jag var liten. Lite kul att få rida på ett kulturarv som påverkade mig när jag var liten.

Men denna häst alltså... Så underbar tant. Hon var så lugn och fin och otroligt trevlig. Jag red henne barbacka och var lite rädd från början, men jag började snabbt slappna av. Jag sken i hela ansiktet efter att jag ridit henne. Hoppas, hoppas Galishimo blir lika fin när han blir stor.

Just idag blev Galishimo helt fixerad vid snödroppet från taket på maskinhallen och bröt iväg i panik varje gång det rasade ned en snöklump, så det blev inte så mycket till träning idag. Men han kommer säkert också att bli 21 år en dag. Och då blir han kanske lika stadig som fina tanten.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet