Blir jag rik av att blogga?


Nej det blir jag inte. Idag har jag tjänat nästan två kronor. Sammanlagt har jag tjänat tio kronor på att blogga. När jag har tjänat 100 kronor så ska jag köpa en aktie. Enligt prognosen så har jag tjänat 100 kronor om fem månader. Sedan ska jag sköta denna aktie som jag sköter... som en liten... vad hette de nu... tamagotchi. En sån där liten digital sak man ska sköta om. Så ska jag sköta min aktie.

Rik lär jag inte bli på ett tag, i alla fall...




Varför gör jag då detta? Det kan man undra. Kanske för att det låter coolt att säga att jag "använder mina intäkter från bloggen till att investera i aktier" och sedan kan jag "le hemlighetsfullt" när folk frågar hur mycket jag har tjänat. Men då måste jag ju faktiskt tjäna ihop tillräckligt med pengar för att köpa två aktier och inte en. Så jag kan använda plural när jag säger "AKTIER". Som i flera.

SEDAN ska jag le hemlighetsfullt!
 .

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet