Skryt. Igen.

Jag har tömkört Galo för första gången och jag skulle vilja låta bli att skryta. Samtidigt bubblar det i kroppen av sprängande stolthet. Så... jag måste faktiskt skryta. Idag också. Det måste bara få komma ut ur mig. Jag vet att han bara är en vanlig häst som många andra och jag vet att jag bara är en vanlig hästägare som alla andra... men det är ett så enormt nöje att få jobba med denna trevliga kille!

Idag var han lugn och fin. Per var med och hjälpte till nu när jag skulle tömköra Galo för första gången. Galo skötte sig verkligen kanonfint. Han förstod så snabbt vad han skulle göra och han blev så stolt över denna nya övning. Han visade galant upp sina nya färdigheter så fort han förstod dem, och jag sken som en sol hela tiden....


"Va? Står du bakom mig? Varför då?  Ska jag vända om och komma till dig, eller?"


"Ahaa. Du tänkte att jag skulle gå först? Kul!"


 "Det här var ju lätt. Kom med något svårare nästa gång, va?!"

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback