Äldre generationens kvinnor

Det har som sagt fallit en hel del snö. Jag bestämde mig för att starta dagen med ett rejält pass snöskottning. Det finns fyra dörrar vid vår uppfart så det är ett lite som behöver skottas. Jag tänkte göra det riktigt snyggt för grannsämjans skull. Det låg ett decimeterlager snö som börjat att tina lite. Väldigt tung snö, med andra ord. Jag högg i för kung och fosterland, tidigt på lördagmorgonen.
"Men vad duktig du är!" sa granntanten.
"Tack! Det blir lite svettigt, men det blir fint!" log jag och kämpade på. Tanten gick in igen.

Efter 20 minuters kämpande kom tanten ut igen. I händerna höll hon en kakburk. Jag hade blivit riktigt svettig och röd om kinderna vid det här laget.
"Kan du komma hit, kära vän?" sa tanten.
Jag tog av mig mina blöta vantar och gick fram till henne. Hon räckte fram en burk med hembakade bullar.
"Kan du ge de här till din sambo, polisen?"

"Va?" sa jag.
"Ja. Kan du ge lite bullar till din sambo. Jag har gett honom bullar förut och han blir så glad."
"MATAR DU MIN SAMBO MED BULLAR?!" utbrast jag.
"Ja han tackar ju så fint. Kan du ge de här till honom?" fortsatte tanten.

"MEN DET ÄR JU JAG SOM SKOTTAR! DET ÄR JU JAG SOM FÖRTJÄNAR BULLAR!" utbrast jag och tog bullarna och jag fortsatte:
"De här kommer jag att äta upp själv! Det är jag som förtjänar dem!"

Jag gick därifrån och tänkte att äldre generationens kvinnor har en fullständigt snedvriden syn på män.

Tanten tänkte troligen att dagens ungdomar är otacksamma och egensinniga.

Jag stövlade in med bullarna till sambon. Han hade just vaknat, såg på TV och rapade ljudligt.
"Hörde du?! Hörde du min rap?" sa han stolt.
"DU RÖR INTE MINA BULLAR." svarade jag.

.

Kommentarer

  1. Jag kan inte sluta läsa.. (Sitter och blir tårögd så mycket som jag känner igen mig) Pinsamt*
    Min mormor frågade om jag lagar god mat till min sambo när han kommer hem och har arbetat en hel dag. Snälla någon jag pluggar ju själv heltid på universitetet.. Ja vi lagar mat tillsammans!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback