Lösning nr 2

Nu är jag ready to rumble! Per har sponstrat mig att köpa en säkerhetsväst. Han står för halva summan. När vi väl skulle hämta denna säkerhetsväst på ridsportsbutiken så visade det sig att det skulle bli 100 kronor rabatt på den efter nyår.
"Jag köper nu ändå. Det känns bra att ha västen så snart som möjligt."

"Ja... eller så kan du ju låna västen nu och BETALA den efter nyår..." sa butiksägaren. Jag hurrade.

Så man kan numera säga att ridsportsbutiken inofficiellt sponstrat mig med 100 spänn på säkerhetsvästen. Dessutom jag fått låna en säkerhetsrem som jag kan hålla fast mig i när jag rider också, från stallet där jag hyr in hästen. Ingen vill att jag ska göra illa mig. Alla vill att allt ska gå bra för mig och Galo. Det känns bra!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback