Min sambo skäms över mig

"Skäms du över mig?" frågade jag Per.
"Nej. Jag skäms inte. Jag skulle aldrig skämmas över dig. Hjärtat."
"Jamen vad är det då?"
"Nej jag menar bara..."
"Vaddå?"

"Jamen. Du behöver ju inte... visa allt du gör." säger han.
"Vaddå? Vad är det för fel på det här?" säger jag och pekar på dataskärmen.
"Ja det är ju jättesött. Det är bara det att... jag vet inte hur jag ska säga det..." prövar Per.
"Vaddå?"
"Nämen det här med att göra alla de här konstiga kortfilmerna..." försöker Per.
"Vad är det med dem?" undrar jag.
"De är ju jättekonstiga. Och innehåller inte så mycket."

"Vaddå? Är det något fel med det?" undrar jag.
"Nej. Eller.."
"Vaddå? Är det för att du vet att en av dina kollegor läser bloggen?"
"Neeej det är inte det. Jag skulle aldrig skämmas över dig. Inte. Skämmas."

"Men vad tror du om den här filmsnutten då?" undrar jag.
"Öh." försöker Per.
"Ja?"
"Det är en film på din häst." säger Per.
"Ja."
"Igen." tillägger han med eftertryck.
"Ja."
"Och den gör inget särskilt, Katarina. Du har gjort en film igen på din häst som inte gör något särskilt."
"Den GÄSPAR, Per." förklarar jag pedagogiskt.
"Jaha."
"Ja. Den GÄSPAR." förtydligar jag.

Jag fnissar förtjust och stirrar på bilderna om och om igen. Per kliar sig i huvudet och bestämmer sig för att lämna mig ifred...

.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback