Överlevnadslådan

Flytten går bra och det gäller att göra lite i taget. Idag åkte jag till Beijers och skaffade mig min nödvändiga överlevnadslåda för att kunna klara mig själv. Och den blev bra! Jag är stolt. Jag äger nu en kartong med de flesta verktyg som krävs för att Tjejen Ska Klara Sig Själv. Johnnie tittade in hos mig en stund och bidrog dessutom med en hammare, skiftnyckel och skruvmejsel som inflyttningspresent till mig. Troligen gjorde även han det i en överlevnadsstrategi för att försäkra sig om att jag inte ska tjata på honom om hjälp.

Kortfattat så kan jag ju konstatera att denna dag blev den magiska dag då jag fick upp gardiner i bostaden och en spegel i hallen, på helt egen hand. Nu finns det bara möjligheter!

Helt utan träning blev jag inte,
det här sved bra på armar och axlar!

Ah. Gardiner. Och en ny matta. Bara TV:n, en tavla och lite småpyssel kvar!


Min nya bloggplats.
Möbler från loppis. Det mesta i bostaden är faktiskt från loppis eller blocket.



Jag försöker lära mig slagborren och Kiara hoppas på att polisen ska rädda henne igen...




.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback