Maxpulsen


Jag: Nämen alltså tack för träningspasset. Ju. Det var bra.
Han: Ja det var trevligt, det kan vi göra om någon gång.

Jag: Jag gillade det här med att du inte satte någon press på mig när vi sprang. Det underlättade ju lite. Annars kan jag pressa mig själv lite för hårt.
Han: Nämen varför ska man göra det? Du sprang ju på bra, för egen maskin.

Jag: Ja precis! Jag tar ju alltid i! Jag kommer ändå upp i maxpuls, oavsett om någon försöker puscha på mig eller inte.
Han: Ja det kan jag tro. Du gjorde några ruscher.

Jag: Ja. Om någon pressar mig för mycket så hamnar jag på maxpuls för länge och då blir jag riktigt, riktigt sliten efteråt. Det tar ju tid att återhämta sig då. Flera dagar, ibland nästan en vecka.
Han: Jasså?
Jag: Ja. Man måste ju liksom flirta med maxpulsen.
Han: Va?
Jag: Ja. Flirta alltså. Du vet. Komma nära den. Sådär. Närma sig försiktigt. Du vet...
Han: Eh...

Jag: Nämen alltså du förstår vad jag menar. Man kan ju inte jaga maxpulsen hysteriskt. Det får ju inte vara målet att jaga, förstår du väl? Man kan ju inte liksom rusa efter den och... och antasta den, om du förstår vad jag menar?
Han: Öh. vänta...
Jag: Ja rusa fram och gripa fast och hålla i den och antasta den och inte släppa taget om den. Sådär. Helt desperat. Så kan man ju inte göra. Då går det ju åt skogen. Då går det ju helt åt fanders.
Han: Mm.
Jag: Maxpulsen. Alltså.


Han: stirrar konstigt på mig.
Jag: Ja. Precis.
Han: fortsäter stirra konstigt på mig.
Jag: nickar entusiastiskt.
Han: Oj. Titta vad mycket klockan blev. Jag måste nog gå hem nu. Men tack för träningspasset.
Det var.
Trevligt.

-

Kommentarer

  1. Haha var han lite trög? Inte en äkta träningsnörd!

    SvaraRadera
  2. jag tror det var jag som hade lite väl vidlyftiga metaforer... heh. :)

    SvaraRadera
  3. Eller så hade han helt enkelt inte tillstymmelse till de vidder din fantasi kan beröra. :o)

    SvaraRadera
  4. Har ni gjort om det igen undrar jag? :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback