Hemma

Jag skrev ett brev till Skatteverket igår i hopp om att få dispans från min förseningsavgift på 1000 kronor. Mitt argument var att jag bott på sex olika adresser under de senaste tolv månaderna och att detta försvårat mina möjligheter att bli delgiven och lämna in deklarationen i tid. Sex olika adresser! Jag skämdes när jag skrev ner det och tänkte att de på Skatteverket måste tro att jag är galen. Sedan bestämde jag mig för att vara stolt över att jag varit flexibel in till galenskap för att få ordning på min livssituation. Sedan insåg jag att det inte är så jäkla konstigt att jag känt mig trött heller det här året, och varit sjuk så ofta. Det förklarar också varför jag nästan blivit totalt ointresserad av att "åka bort" på helgerna och jag har tackat nej till många motionslopp och andra äventyr.

Sex adresser. Bara det, liksom.

Nu när jag bott på samma adress i hela sju veckor så börjar jag slappna av. Jobbet har fungerat jättebra trots omständigheterna. Jag får mer och mer energi för varje vecka. Jag pysslar och donar och fixar till det här hemma och tycker verkligen det är trevligt att städa och plocka. Jag går en timme med hunden varje morgon, innan frukost. Jag gymar två dagar i veckan. Jag tränar kondition fyra timmar i veckan, och jag rider Lilla Svarta tre kvällar i veckan. Jag får oftast ihop det utan att stressa eller känna mig utmattad. Från början var det tufft men nu går det per automatik. Jag hinner med några vänner också men oftast är de bara hemma hos mig över lunch eller middag, de får liksom fånga mig den lilla stund jag är stilla, dvs när jag äter.

Här är mitt kök. MITT kök.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet