Dundergott


Mosa avokado och salta lite. Köp finn-crisp kex. Smeta på ett tjockt lager avokado och lägg på lite rökt lax. Drick mjölk till. Jättegott!

Finn-crisp har lågt glykemiskt index vilket ökar mättnadskänslan.
Avokadofett är bra för hår, hud och naglar. Särskilt om du har torr hud.
Lax innehåller rätt fetter som gör dig glad och hjälper dig att sova djupare.

Tänk på att om du kombinerar snacket med saft eller coca-cola eller något sött så har du stimulerat insulinet i kroppen. Insulinet säger till kroppen att det är dags att lagra fett. Det betyder att kroppen lagrar mer av fettet i fisken och avokadon om du äter eller dricker ett sött tillbehör.

Tänk på att rökt lax väldigt sällan verkligen ÄR rökt lax, utan snarare lax som har fått rökarom injecerat i sig med små nålar. Jag tror jag åt fejkad rökt lax men det är ju alltid svårt att veta hur man ska hitta varor utan tillsatser...

.

Kommentarer

  1. Gött!
    Det där med tillsatserna borde Nicklas veta allt om. Han kan antagligen koden för artificiell röksmak utantill. Eller nåt. Men det kanske inte är så svårt att se det på innehållsförteckningen trots allt, ibland står det inom parentes vad E-koderna betyder.

    SvaraRadera
  2. Jag vette tusan om de inte har börjat kringå det där med e-nummer och börjat kalla det för kemiska namn i stället, eftersom folk börjar bli misstänksamma. Kemiska namn som man inte fattar något av. Det står inte några e-nummer som tillsats i fisken jag köpte men jag har alltid fått för mig att "äkta" rökt lax liksom ska vara lite torr. Inte alldeles mjuk och flottig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet