Ibland tar saker tid att fatta

Okej. Jag kan sträcka mig så här långt. Så här.

Efter bodelningen från min före detta sambo och efter att jag verkligen räknat efter i kalendern och insett att nio veckor gått sedan separationen. Ni minns den där separationen som var ytterst ofrivillig från min sida, va? Den ofrivilliga. Just den, ja. Efter enbart ytterst sporadisk kontakt med mitt ex de här nio veckorna (Fyra samtal. Två i verkligheten och två i telefonen) Efter att jag ansträngt mig för att vara snäll och trevlig, trots att jag liksom blivit lite strandsatt på en främmande ort:

Han kanske inte, EVENTUELLT inte
kanske INTE
är på väg att rädda mig.
KANSKE inte.
Jag är öppen för reservationer.
Men jag kan säga att det
KANSKE inte kommer att hända.

Eventuellt inte.


Så man kan ju säga
på ett vis
att jag är singel.




Jag kände mig lite vemodig och tog ut Lilla Svarta väldigt sent på kvällen och galopperade med henne tills polisen körde förbi oss misstänksamt långsamt, vände och körde förbi oss igen. Ännu långsammare. Då insåg jag att jag typ betedde mig som en tjuvryttare. Hästkidnappare, typ. Klockan 11 på natten. Vem tusan rider då? Ens mitt i sommaren? Lilla Svarta tyckte i alla fall att det var tokroligt och var galet pigg och busig. Att en så skeptisk häst har blivit så söt och framåt är för mig en gåta. Eller gåva, kanske...



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet