Gudinnan har talat

Helgerna har sett ungefär likadana ut tre gånger nu. Jag storstädar min lägenhet på lördagar. Dammtorkar, sopar, skurar, tvättar. Pysslar och tänder aromljus och lyktor tills det doftar gott i hela lägenheten. Jag köper en ny blombukett till mig varje lördag och försöker välja med omsorg i affären så det blir en ny bukett varje gång. Sedan lagar jag en tacopaj och den blir så stor att det tar flera dagar för mig att äta upp den.

På söndagarna så springer jag en tvåmilarunda. Den är jättehärlig. Kuperad och böljande. Skogspartier, ängar och hav. Det är jättehärligt och jag känner mig i regel alldeles fantastisk fram tills det är ungefär tre kilometer kvar. När det är tre kilometer kvar brukar jag i regel förvandlas till en heffaklump av svett och tunga ben...

Denna söndag hann jag även klottra lite på fri hand, vad skönt det kändes.

När jag kommer hem väntar en glad hund, en välstädat lägenhet, just i helgen väntade också massor av böcker, och en till synes outsinlig mängd av tacopaj. Söndagen avslutas alltid med att jag åker till Lilla Svarta och tar mig en ridtur,


eventuellt har jag något trötta ben.




.

Kommentarer

  1. Åh, det låter skönt :) Och gott med tacopaj...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet