Gos, longering, Ipren…


Jag är fortfarande febrig men på förmiddagen orkade jag åtminstone hälsa på Ares och longera honom lite. Jag gick igenom hans sänkning av huvudet lite grundligare, det är bra om han sänker huvudet om jag tar honom i luggen. Vi repeterade det några gånger och han förstod snabbt vad jag menade och sänkte huvudet. Mycket gos blev det!  


Jag slutade longera honom i våras, delvis för att jag led lite av post-covid och tyckte det var jättejobbigt att springa, men också för att jag ville utnyttja sommarvärmen, då han blir lite slöare, för att rida honom så mycket som möjligt. 

Det var stor skillnad idag då jag orkade röra mig betydligt mer i longeringen än vad jag orkade i våras. Lite svala höstvindar gjorde Ares pigg så det passade perfekt att träna galoppfattningar och korta galoppen på en mindre volt. Han bär sig superfint och det var riktigt roligt. 


Jonatan hade SuperSessan på ridbanan samtidigt och hon skötte sig super. 

Sedan har jag haft huvudvärk och tagit Ipren och tittat på hur man masserar hästar på Wehorse. Ares och Sessan kanske uppskattar lite massage någon gång i framtiden? Jonatan är ute på gården och kortar porten till maskinhallen, förbättringsmålar ett litet område på ladugården, och har påbörjat underslag till brotaket, små detaljer som han är motiverad att slutföra. 

Själv är jag motiverad att vila lite till. Kanske med hjälp av lite mer Ipren… 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den där silverbjälken

Planering med att måla hästtransport

Påskjutet