Han blir bara stabilare!


Jag klippte ihop en liten uteritt för ett tag sedan, för jag är väldigt glad över hur han känns på uteritterna nu för tiden. Han skyggar fortfarande för lite småtjafs ibland, men han vill alltid framåt och han vill väldigt gärna göra sitt "jobb" bra. Han är superrolig att rida. För ett tag sedan mötte vi en skoter igen, vid två tillfällen, och jag behövde inte ens korta tyglarna. Lyckligtvis så lät jag inte lika spänd och nervös som vårt första skotermöte. Nu vet jag ju att han kan hantera den! Förutom att han accepterar skoter bra så blir galopperna ute mer och mer stabila. Han sänker sig mer och mer och är inte lika tittig. Det känns riktigt bra. Även Elin som red honom idag tyckte att han kändes väldigt lugn och fin under galoppen.

Helt otroligt med tanke på hur många år jag mestadels promenerat med honom på vintertid. Han har känts så spänd och haft så bråttom hem. Nu verkar han mest nöjd och glad över att få jobba. Äntligen så har det lossnat för oss!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet