Semester!


Nu börjar min semester! I tre veckor ska jag strosa runt lite oplanerat och göra vad jag känner för. Jag har haft lite svårt att ta in det. I fredags var jag helt knäckt efter jobbet, och när jag började slappna av så kände jag mig bara tom och inte alls sådär överlycklig och lättad. Jag kände mig bara lite ensam och villrådig över vad jag skulle ta mig för. Alla andra i min ålder verkar ha så mycket grejer för sig. Hela tiden. Och jag står med händerna utslagna och svarar något lamt i stil med "Öh. Rida?" när folk frågar mig vad jag ska göra under min semester. Men jag har ju valt detta. Förmodligen av en anledning. Kan man tänka.

Men idag, lördag, så börjar det sjunka in. Jag låg i sängen till mitt på dagen och kände mig allmänt matt, men sedan kom energin tillbaka och jag åkte iväg för att rama in rävtavlan jag målade på midsommar och köpte även nytt konstnärsmaterial när jag ändå var där. Tre dukar har jag köpt. Vita och oanvända. Stora. Förhoppningsvis blir det lite målande nu under semestern.


Jag köpte även nya löparskor och ny löparutrustning för utomhusbruk. Jag köpte ju nya gymkläder i mars men har inte fyllt på med utomhuslöpningsutrustning efter det. Man kan ju inte springa ute i gruset och sedan springa med samma skor på ett löpband, då riskerar gruset fastna i maskineriet. Sedan köpte jag lite pyssel till hemmet. Som ett litet vitt diskställ som jag sett i flera månader och tyckt verkat gulligt. Jag tror att det här blir en kanonsemester.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback