Bättre!

Och så vaknade jag... så här påpassligt på en måndagmorgon, och var faktiskt bättre! Mycket bättre! Jag kände mig väldigt pigg plötsligt vid 23-tiden igår kväll och tänkte att nu känner jag mig ju verkligen frisk. Och sedan så somnade jag gott. Idag har jag susat runt på jobbet och i stallet precis som vanligt. Äntligen! Jag har ridit Galishimo svettig och flåsig (inte så svårt, räckte med 20 minuter) och jag har även bokat tid med distriktsveterinärerna och fick honom vaccinerad nu på kvällen. Så nu har han fått alla sina sprutor och ska kunna flänga runt på alla möjliga ridhus och tillställningar (i min fantasi) utan att dra på sig någon influensa eller smitta någon annan.

Jag känner mig otroligt lättad. Väldigt väldigt lättad.


Bara fyra dagar kvar tills semestern nu också. Det känns lite overkligt. Men det ska bli superskönt. Jag ska rida och... rida.. och träna. Och promenera. Måla. Och äta. Jag ska leta reda på böcker och se på film. I veckorna tre. Jag går som vanligt mot strömmen och gör inget extraordinärt på denna semester heller. Jag behöver inte resa bort från mitt liv för att njuta, jag har allt njutbart här hemma. Det ska bli underbart!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback