I morgon blir det bättre

Jag är fortfarande sjuk. Hela juli rinner ur händerna på mig. Första delen av juli går åt att lägga undan hästen och mina egna behov för att täcka upp för andras behov, och andra delen blir man sjuk. Jobbet är mer pressat än någonsin och det finns ingen möjlighet att dra ned på tempot. Juli som ska vara den absolut bästa, ljusaste månaden på året glider mellan fingrarna och försvinner och det enda jag i princip ser är mina fötter vid sängkanten. Jag tänker hela tiden "I morgon blir det bättre, i morgon blir det bättre..." men nu har det varit "i morgon" i massor av dagar och jag ligger ändå som ett ur-ätet äppelskrutt och bara väntar och väntar på att natten ska komma så jag kan sova ordentligt (vilket jag alltid gör) och hoppas på att dagen efter blir bättre. Vilket den inte blivit på ett tag.

Nu missar jag mammas födelsedagsfirande också.

Men.

I morgon blir det bättre.

Kanske.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback