Transportstädning och uteritt

Jahapp. Då var transporten urstädad. Min stackars bil är nu överfylld till bredden igen med däck, påsar, redskap, penslar, skräp och färgburkar, och undrar om jag slutat älska den. Men snart har jag slut på ursäkter för att inte använda transporten. Den har ju ett sommardäck med punktering men just nu har den ju finfina vinterdäck på sig. Så det finns egentligen ingen ursäkt att inte använda den. Förutom då att jag saknar bil, men... Tja. Den är definitivt tillräckligt redo för att börja användas... Lite läskigt känns det, men det kommer att bli bra!


När jag sadlade Galishimo för en uteritt kom Kajsa in med Faxen. Det visade sig att hon planerade att rida samma rutt som jag tänkt rida, så jag väntade in henne så vi kunde slå följe. Faxen är en travarhäst direkt från tävlingskarriären, som är ganska nyköpt, han hade ju utifrån detta förstås lite tendenser att tagga upp sig, och Galishimo taggar ju upp sig om en råtta nyser, så jag funderade på hur det skulle sluta. Men Kajsa red honom jättebra och han lyssnade väldigt snällt på henne, och Galishimo... ja Galishimo var en riktig pärla. Han var lugnet själv. Från början till slut. Det enda han hade problem med var på slutet när Faxen sträckte ut i traven, då behövde Galishimo galoppera bredvid för att orka med. Men inte ens då taggade hästarna till, utan de höll sig lydigt inom ramarna. Det var bara njutning från början till slut!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback