Ännu mera snö

Jag är insnöad. Fönstrena är insnöade. De personer som skulle hämta hunden för sex timmar sedan är insnöade. Ingen kommer sig någonvart, förutom en liten energisk labrador som med glädje plöjer sig genom puderlagret så flingorna yr. Hon tar sig överallt. Hon och bläckfisken ser inte problemen som människorna i människovärlden ser.


Jag har inte tittat till Galishimo idag men slår vad om att han trycker i sig mängder med mat och experimenterar med hur mycket otuggat hö han kan pressa genom magen utan att få kolik. Samtidigt som hans hagbröder hetsar honom att äta lite mer. Ät! Ät! Ät! Living on the edge. Världen kommer att falla samman om jag inte styr upp saker. Han kommer att dö om han inte får motion nu. Kanske. 

När det blir uppehåll så blir det åtminstone vackert.


Nu knackade just några okända människor på dörren och hämtade hunden. Det kändes lite jobbigt att komma in i min tysta lägenhet och titta på hennes tomma matskål och vattenskål. Jag gillade hur hon har legat intill mig och när hon sovit. Som om hon behövde veta att jag var där. Det var skönt att ha en liten svart hårig fnorkande klump i sängen. Hon passade väldigt fint där.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback