Hur man hämtar en häst i hagen...

...på 26 sekunder!




Det här med att ha en arab har sina fördelar. Han är så alert och pigg och trevlig. Idag red vi ut själva under skrik och panik. Galishimo skrek mest eftersom det var en fruktansvärd kränkning mot hans hästliga rättigheter, att lämna de andra hästarna. Jag försökte prata och sjunga lite för honom så han skulle lugna ned sig.

På den ensamma, relativt korta uteritten träffade vi på 2 labradorer med tillhörande ägare. De såg lite skuldmedvetna ut när jag satt av och de erbjöd sig att hjälpa mig upp igen. Jag tackade nej och gick lite längre bort och satt upp själv. Sedan träffade vi på en bil efter den trånga ridvägen med en släp full med julgranar. Efter detta en fyrhjuling och en lös hund vid fyrhjulingen. Allting gick superbra. Jag satte mig av när det blev spännande och satte mig upp igen när läget var lugnt. Galishimo var väldigt nipprig men samtidigt jättelätt att kontrollera. Jag var alldeles rosig om kinderna och på glatt humör efter turen. Det går långsamt framåt!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback