Bra dag!


Helt underbar dag! Målet för dagen var att rida Galishimo trött. Jag har ju fastnat lite i skritten och målet för dagen var att det skulle tillbringas mer tid i trav än i skritt. Och det levde jag upp till! Han frustade och jobbade. Han gick för det mesta felställd i någon slags Get-form utan några som helst stilpoäng. Det var ju för att vi red helt ensamma och han tycker detta med "ensamridning" är jättespännande så då springer han runt och letar saker att bli rädd för. Så han blir lite mer spänd än vanligt, när vi är ute själva. Men han travade definitivt mer än vad han skrittade! Och till slut så såg han faktiskt ganska trött ut. Han pustade och frustade och gjorde sitt allra bästa. Lättnaden blev stor för honom när han äntligen fick skritta. Själv var jag nöjd över mig själv. Jag red ensam ute på fältet och jag blev själv aldrig rädd, trots att tåget ångade förbi på andra sidan fältet. Ingen ångest. Jag hade bara trevligt med min häst. SÅ nöjd, trots att vi kanske inte tog några stilpoäng... ;)

Idag vinkar vi lite extra till vår Medryktare Mari som brukar hjälpa mig på onsdagar. Hon ligger ordentligt däckad i feber och läser vår blogg när hon orkar. Krya på dig! Vi saknar dig massor! 

 .

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet