Fortsatta framsteg

Mamma följde mig med Galishimo idag, jag ville visa våra framsteg. Galishimo ville däremot inte visa sina framsteg. Han ville visa att det var han som bestämde. Så han brallade runt utan vett och sans så fort jag kommit upp på hans rygg. Sedan surade han och spände upp sig, sparkade, och sprang sidvärtes ut mot fältet. Han frustade och pustade och var allmänt stirrig.

Det märkliga med det hela var att jag inte fick ångest över det. Jag kände inte den här paniken om att jag måste kliva av. Det går hela tiden bättre och bättre för mig. I stället för att tänka:
"Herregud, jag vill inte vara med om fler olyckor." så tänkte jag:
"Han lugnar ned sig så fort vi börjat jobba. Det blir bra."

Sedan hade vi en jättetrevlig ridtur i snön. Jag gjorde åttor i snön och travade lite, och visade stolt min mamma hur lydig han var. Helt utan ångest. Han såg en travhäst som han blivit rädd för tidigare, för några veckor sedan, men var klart mindre stressad denna gång.

Och mamma var ju så imponerad som bara en mamma kan bli. Med stor entusiasm sade hon att detta minsann var en imponerande uppvisning. Han gick ju i skritt och vi red i åttor. Och travade lite. Fullständigt hänförande...

Vår fantastiska lugna skritt. Yea hooow!


 Lugn och trevlig trav. Precis som en feg ryttare vill ha den...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet