Brum!

Helgen har varit helt otrolig. Galishimo har varit bättre än någonsin. När jag skulle sitta upp på honom i söndags så var jag helt ensam, och upptäckte till min besvikelse att det en traktor jobbade ca 100 meter bort. Den hade lysena tända och jag tror att den försökte riva ned snö från ett tak i en maskinhall. Jag hann ta ett djupt andetag och tänka "Jaha, hur ska det här gå...?" innan jag kastade en blick på Galishimo och insåg att han var helt lugn. Helt lugn. Antingen har han blivit lobotomerad av något hemligt välgörenhetsprojekt, eller så är han sjuk. HELT LUGN. Så det var bara att leda ut honom själv till närmaste pall och sätta sig upp i sadeln. Så konstigt. Så overkligt. Så då stod vi där en stund och tittade på traktorn som lät "BRUM´" och skopan som lät "RACKEL RACKEL RACKEL" och sedan vände vi våra rumpor till traktorn och han skrittade iväg, med mig på ryggen, för att träna. Han taktade inte ens. Alltså han brukar laddat börja takta och trampa runt om det landar en snöflinga på rumpan. Eller om det blåser en vindpust på oss. Eller om han tror att han sett något. Men nu gick han alltså lugnt med en hov i taget. I skritt. Till traktorns "RACKELRACKELRACKEL"

Jag fattar inte. Jag fattar verkligen inte. Men jag är så glad. Så otroligt glad.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet