Utanför komfortzonen

Jag och Galishimo var utanför komfortzonen idag igen. Vi följde tre andra tjejer på ridtur ut i det vackra vintervädret. Det blåste ute och snön blåste av från träden. Han var lite nervös och gjorde några sidohopp och rivstarter. Men jag satt kvar. När vi skulle hem fick han väldigt bråttom hemåt och blev väldigt spänd och irriterad, men jag satt kvar och red ut det. Jag var spänd och rädd men allt fungerade ändå fint. Rädslan börjar klinga ur och den är inte lika jobbig. Som sagt, det var iskallt ute, och blåste ute. Såklart det var lite läskigt för honom. Såklart jag var rädd eftersom jag fortfarande har kvar en hel del av min ridrädsla. Men det var absolut inte svårt att hantera. Jag red i över en timme.

Jag är så nöjd över honom just nu. Jag växer för varje gång jag rider honom. Jag klarar mer och mer. Små nya saker åt gången.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet