Bästa sättet att tackla kylan



Jag tog Kiara på en härlig vinterpromenad. Kylan och den lågt stående solen skapar så underbara ljuseffekter. Det blir en slags kontrast mellan värme och kyla, is och solstrålar. Jag fotograferade tills jag nästan tappat känseln i fingrarna. Tills kameran började krångla av kylan, med långsamhet och konstiga funktionsmissar. Jag fotograferade tills Kiara, som nu är 13 år, började tycka att det väl ändå var lite väl kallt.

Sedan spenderade jag en hel del tid i sängen, med en kopp te. Flera koppar te. Och Digestivekex. En stolt samling på sju böcker som jag hattade emellan, beroende på humör. Det blev åtta böcker när jag fann en ytterligare bok på internet...  

Det är så skönt att bara vara. Lathet är ett av livets välsignelser.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet