Mörkerridning

Idag var jag och Galishimo ute i mörkret och red! Vit snö låg på marken och månen lyste över skogen. Vi hade med oss en supertrevlig tjej och en häst vi inte ridit ut med förut. Det är verkligen en jättehärlig stämning på det nya stallet. Alla är verkligen fantastiskt trevliga och bjuder alltid med mig att följa med dem ut. Jag blir så glad varje gång, och tacksam för att de vill ha med mig. Jag och Galishimo vågar ju inte rida snabbare än skritt när vi är på uteritter och det är så skönt att många tycker att det är okej att hålla lite lägre tempo och rida lite försiktigare med oss. Jag blir mindre och mindre rädd nu, för varje gång. Jag vågar sitta djupare i sadeln och slappna av mer, även om Galishimo blir skraj för något i skogen.

Idag travade vi för första gången på uteritten, efter en plogad väg. Bara en liten stund. Galishimo var lydig i månskenet, och tydligen tyckte han att det var väldigt roligt för han hade inte lust att stanna...  



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet