Tusen ideér men trött kropp


Det är mycket som jag vill göra med Galishimo nu, men kroppen orkar inte. Jag har en förkylning som jag enträget väntat på ska bli bättre. På lördagen stod jag inte ut med allt väntande och drog iväg för att träna Galishimo. Vi har just fått en köldknäpp på -15 grader så jag drog in kall luft i lungorna när jag tömkörde honom. Jag har hostat sedan dess och haft lite svårt att andas, luftrören piper lite. Så jag får fortsätta vila. Men han har i alla fall fått tre träningspass denna vecka så han är ju inte alldeles försummad.



Men snart kommer våren, snart kommer solen. Snart blir vädret bättre. Snart blir jag piggare. För varje helg som kommer så blir det lite ljusare utomhus. Innan jag vet ordet av så kommer det att bli sommartid och ljust på kvällarna efter arbetet. Då kan jag träna honom massor! Vi har mycket roligt framför oss...!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet