Teknikens under


Min mobil föreslog -helt på eget bevåg- en animering av denna bild. Detta tyckte jag först var mysigt. Sedan insåg jag något märkligt. Den där bilden finns ju inte bland mina bloggbilder, om ni tittar efter så är det inte exakt samma bild som jag laddat ned här i bloggen. Bilden verkar komma från min dators hårddisk. Så vitt jag vet har jag inte laddat ned den till mobilen alls... eller till något google-moln eller vad tusan det heter...

Så. Hur hamnade bilden från min dator till min mobil PLUS att den blev animerad? Utan att någon medvetet varit där och pillat? Mystiskt. Och lite läskigt.

Så här är det alltså att bli gammal. Man begriper inte tekniken längre. Man vet inte vad som händer och varför. Det hela ser fiffigt ut, men hur fan det gick till, förstår jag inte...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet